Nooit meer een uur wachten voor de Droomvlucht dankzij nieuwe app

KAATSHEUVEL - De Efteling komt met een nieuwe app, waarbij bezoekers persoonlijk advies kunnen krijgen. Dat blijkt uit een persbericht van de Efteling. De service is een persoonlijke assistent genaamd 'Pennenveer', die te gebruiken is in de nieuwe app 'Efteling lab'.

Advies om drukte te vermijden

Bij het openen van de app kun je aangeven met hoeveel bezoekers je samen op pad bent en welke attracties je wil bezoeken. Op basis van die gegevens kan Efteling Lab een voorspelling doen bij welke attracties het druk gaat worden. Om te voorkomen dat de nieuwe app iedereen dezelfde kant op stuurt, kan een attractie maar een paar keer per half uur geadviseerd worden in de app.

Ontstaan van de nieuwe app

Het idee is ontstaan na aanleiding van een onderzoek naar loopstromen in de Efteling. ''Uit ons onderzoek bleek dat veel bezoekers dezelfde route nemen en hierdoor steeds een piek ontstaat op dezelfde plekken. Als we een klein deel van de bezoekers kunnen helpen om te kiezen voor een andere route, dan zou iedereen daarvan kunnen profiteren'', aldus Nina Hawinkels van de communicatieafdeling.

De Efteling is bezig de app verder te ontwikkelen. Uiteindelijk moet de ‘Pennenveer’ service ook in de algemene Efteling-app komen. Wanneer dat zover is, is nog niet bekend.

Deel dit bericht met je vrienden!